SMART Notebook

                                                              SMART Notebook

Інтерактивна дошка SMART Board на уроках історико-природничого циклу



                         Програмне забезпечення SMART Notebook дозволяє:
• Малювати або писати на сторінках за допомогою інструментів "ручка" та "ластик" з лотка або панелі інструментів SMART Notebook.
• Отримати доступ до тисяч навчальних об'єктів з галереї програмного забезпечення   SMART Notebook.
• Додавати документи, ярлики та гіперпосилання до файлів SMART Notebook для спрощеного доступу.
• Реорганізовувати, копіювати та видаляти сторінки.
• Додавати необмежену кількість сторінок.

                                            
                                                Комп'ютерні   тренажери 


Використовують  вчителі МК переважно на уроках закріплення навчального матеріалу в цьому допомагає програма Тест (де можна створювати тестові завдання самостійно) , інструментарій Смарт, та готові тестові програмні засоби, які дають можливість зробити самоперевірку з метою усунення недоліків при виконанні завдань.
                                                         
                                                             Презентації  
Презентації полегшують процес запам'ятовування, дозволяють зробити урок більш цікавим і динамічним, формують вміння працювати з графічною, візуальної, текстової інформацією.



Одним з найякісніших та найефективніших засобів навчання за допомогою ІКТ в поєднанні з інтерактивними технологіями є інтерактивна дошка SMART Board. Викладачі всіх дисциплін, які у своїй практиці застосовують SMART Board, відмічають високу ефективність застосування ресурсу в навчальному процесі, адже робота з інтерактивною дошкою допомагає досягнути найкращого контакту з учнем, зробити навчання більш цікавим та індивідуальним.
Сьогодні наявність інтерактивної дошки SMART Board у навчальному класі – стандарт для сучасного навчального закладу. По всьому світу встановлено більше дощок SMART, ніж дощок всіх інших виробників разом узятих. Середньосвітовий коефіцієнт насичення аудиторій інтерактивними дошками SMART - близько 8%. Світовий лідер - Великобританія - 73% всіх класів мають інтерактивну дошку SMART Board. США - 40%, Мексика - 30%, Португалія - 30%, Іспанія - 25%, Німеччина і Росія - 10%, Україна - 2%.
У школи немає іншого вибору, окрім як адаптація її до інформаційного століття. Основною метою цієї адаптації є необ­хідність навчити обробляти інформа­цію, розв'язувати завдання, спілкуватися з людьми й розуміти суть змін, необхідних суспільству.
Інтерактивна дошка SMART оптимізована для стандартних навчальних класів і є ідеальним рішенням для аудиторної роботи всіх вікових груп. В інтерактивній дошці задіяні розробки Touch технологій з розпізнаванням типу торкання до поверхні інтерактивної дошки. Палець - «миша», маркер - «письмо», долоню - «ластик». Ця інтуїтивно зрозуміла техніка роботи на інтерактивній дошці визнана найкращою в світі і використовується на всіх персональних пристроях (смартфони, планшети ...), з якими учням так подобається проводити час. Особливістю цієї технології є те, що учні, які не в змозі, з тих чи інших причин, працювати кистю руки або тримати і писати маркером, можуть використовувати будь-які не гострі предмети, які можуть тримати в руці (наприклад, тенісний м'яч).
До складу інтерактивної дошки входить прикладне програмне забезпечення SMART Notebook. Воно призначене для створення, перегляду і роботи з інтерактивним навчальним контентом. Програмне забезпечення SMART Notebook створено з розрахунком на максимально комфортну роботу користувачів комп'ютера. Не потрібно звикати до незрозумілого інтерфейсу і переучуватися користуватися новим меню - все звично і зрозуміло будь-якій людині, який знайомий з операційними системами Windows, MacOS і Linux.
Можливості програмного забезпечення SMART Notebook дозволяють швидко, без особливих зусиль і спеціалізованих знань створити максимально якісний і приємний візуально урок. Це можливо використовуючи галерею зображень і мультимедійних файлів, яка вже є в програмному забезпеченні і містить понад 6000 об'єктів, інтерактивних завдань, шаблонів сторінок і тощо. Інструменти програмного забезпечення SMART Notebook дозволяють не тільки писати цифровим чорнилом, а й розпізнавати рукописний текст, додавати об'єкти на сторінки Вашого уроку, змінювати їх розмір і властивості, малювати геометричні фігури, використовувати інструменти вимірювання, записувати всі дії на сторінці і багато іншого. Функціонал постійно розширюється і вдосконалюється, наприклад вбудований браузер програмного забезпечення SMART Notebook дозволяє, не втрачаючи часу в процесі уроку, завантажити необхідну сторінку і скопіювати то зображення або відео яке Ви хочете використовувати для демонстрації в класі.
Інтерактивна дошка SMART Board кардинально відрізняється від інтерактивних дощок інших виробників. Це програмно-апаратний комплекс, який в свою чергу несе всьому освітньому співтовариству найдосконаліше і затребуване рішення, інтегруване в освітнє середовище будь-якого типу і напряму. Найдосконалішиа на сьогоднішній день Touch технологія - DViT (Digital visual touch). Вона побудована на роботі спеціальних швидкісних відеокамер високої роздільної здатності (32000х32000) для моментального і точного розпізнавання дотику до інтерактивної дошки. 
Найпопулярніше програмне забезпечення в світі для створення навчального інтерактивного контенту з використанням Touch технологій -SMART Notebook. 75% всього інтерактивного навчального контенту зроблено в цьому програмному забезпеченні або спеціально для нього. Тепер користувач може працювати з інтерактивними уроками, створеними за допомогою ПО SMART Notebook в будь-якому місці і в будь-який час, а саме:
- працюючи в класі на 30-40 учнів або в малих групах на інтерактивній дошці SMART Board;
- індивідуальне або дистанційне навчання;
- отримати доступ до безкоштовної бібліотеки (понад 60 тис.уроків) інтерактивного цифрового навчального контенту на сайті SMART Exchange (з 2011 року і український);
- використовувати канали SMART на youtube і teachertube;
- контент, створюваний видавництвами і професійними розробниками;
- а також проводити з педагогами OnLine семінари зі створення контенту за допомогою програмного забезпечення SMART Brigit.
Інтерактивна дошка SMART Board дозволяє здійснити на практиці найбільш популярну сьогодні концепцію змішаного навчання (Blended Education). Для підтримки користувачів інтерактивних дощок SMART Board створений інтернет ресурс www.smartboard.com.ua.
Широке використання в моїй практиці ІКТ на уроках історії стало можливим через використання інтерактивної дошки, якою оснащений кабінет історії. Саме програма Smartboart дає можливості створення різного роду графічної наочності, створення за допомогою шаблонів і зображень власних завдань для уроку, демонстрації презентацій розроблених як вчителем, так і учнями. За допомогою Smartboart на новий рівень виходить і робота з історичною картою. Взявши за основу контурну карту, виведену за допомогою сканування на екран, учні можуть не тільки позначити історичні об’єкти, але й показати процес зміни території держави, напрямок просування військ. За допомогою інтерактивної дошки можна урізноманітнити роботу з текстом, документами, фото- та відеоматеріалами, тестовими завданнями, вивівши їх на екран та провівши роботу з їх аналізу та корекції з використанням інтерактивних технологій. Інтерактивна дошка – це, по суті, дисплей мого вчительського комп’ютера. Отже, все, що є на моєму комп’ютері, можна показати і на інтерактивній дошці. Це дає можливість використовувати на уроках історії широкий спектр ресурсів Smartboart, таких як:
•   презентаційне програмне забезпечення Smart;
•   текстові редактори;
•   Інтернет;
•   зображення (карти, фото, анімаційні малюнки тощо);
•   відеофайли (фрагменти телевізійних наукових програм, відеоролики, цифрові відеозображення);
•   звукові файли (аудіозаписи, зроблені учнями, музичні композиції та будь-який звук з CD-ROMa чи Інтернет-сторінки).
Більшість із перерахованих ресурсів використовують можливості комп’ютера, наприклад, колір, рух, звук, більшість з котрих не завжди доступні на звичайному уроці та уроці з використанням лише проектора та монітора. На своїх уроках  використовую такі прийоми роботи з інтерактивною дошкою:
•   колір (різноманітність кольорів, доступних на дошці, дозволяє виділити важливі події, поняття, пов’язувати загальні ідеї чи показувати відмінності, демонструвати хід роздумів);
•   підписи та виділення (можна доповнювати записи до сторінок, які були підготовлені до уроку; після уроку записи можна зберегти або стерти; записи та коментарі можна добавляти поверх будь-якого зображення на дошці, такі сторінки можна зберегти та роздрукувати);
•   Drag & drop (це можливість пересувати об’єкти по дошці відповідно до завдань уроку: з’єднати, класифікувати, згрупувати, сортирувати, заповнювати пропуски, упорядкувати);
•   виділення окремих частин екрану (тест, схему чи малюнок можна виділити, це дозволяє фокусуватися на окремих аспектах теми. Частину екрану можна закрити і показати в певний момент уроку);
•   вирізати та вставити (об’єкти можна вирізати та стерти з екрану, копіювати та вставляти, дії – відміняти та повернути. Це надає учням впевненості – вони знають, що завжди можуть повернутися на крок назад та щось змінити).  
Простота використання та різноманітність цих ресурсів мультимедійної дошки приваблює учнів більше за традиційне заняття, активізує їх навчально-пізнавальну діяльність, має великий мотиваційний потенціал. Учні з внутрішньою мотивацією прагнуть виступити біля електронної дошки для демонстрації перед товаришами своїх особистісних досягнень, а учні із зовнішньою мотивацією віддаються загальному захопленню новою технологією, і задоволення від роботи з електронною дошкою викликає прагнення до активної  участі в ході уроку.
Програмне забезпечення SMART Notebook дозволяє:
• Малювати або писати на сторінках за допомогою інструментів "ручка" та "ластик" з лотка або панелі інструментів SMART Notebook.
• Отримати доступ до тисяч навчальних об'єктів з галереї програмного забезпечення   SMART Notebook.
• Додавати документи, ярлики та гіперпосилання до файлів SMART Notebook для спрощеного доступу.
• Реорганізовувати, копіювати та видаляти сторінки.
• Додавати необмежену кількість сторінок.
Інструменти SMART дозволяють  виконувати наступні дії:
• Отримувати доступ до інструментів, які найчастіше використовуються.
• Зосередити увагу на конкретній ділянці дисплея.
• Інтегрувати мультимедійні файли у презентацію.
• Набирати текст.
• Налаштовувати інтерактивну дошку SMART Board.
Інтерактивні дошки відіграють вагому роль у процесі навчання. Головними перевагами використання інтерактиних дошок є:
·       Великий екран, що дозволяє реалізувати один з найважливіших принципів навчання – наочність.
·       Сенсорна панель, що дозволяє миттєво реагувати на дії викладача.
·       Зручні кольорові маркери, призначені для виділення головного в ході пояснення матеріалу.
Заняття з використанням інтерактивних дошок сприять збільшенню творчостістудента(учня), підвищує мотивацію, значно покращує чіткість в організації роботи класу або групи учнів.Підвищується активність учнів та відбувається значна економія часу: потрібну інформацію учень може  побачити на дошці, в той час як викладач її просто пояснює. Інтерактивні дошки сприяють зацікавленості учня у навчальному процесі.
Під час уроку йде використання у навчальному процесі відразу різних матеріалів: зображення, звуку, відео, ресурсів Інтернету та інших матеріалів.
Робота з дошкою сприяє оперативному контролю знань та можливості дистанційного навчаннянадання великих можливостей для участі в колективній роботі, розвитку особистих і соціальних навичок.
Недоліків при роботі з інтерактивною дошкою досить мало. Особливо я, змогла виділити лише один: для підготовки заняття з інтерактивною дошкою треба більше часу та сил, ніж до звичайного. Навіть, якщо ви готуєте презентацію і вставляєте туди відео, у вас вийде лінійна презентація, яку ви зможете перемотувати вперед та, за бажанням, назад.  Ви не зможете нічого в ній, по ходу заняття, поміняти. Але, скажімо, MS PowerPoint має функцію, що дозволяє робити ремарки під час показу слайдів — грубо кажучи, малювати по них. І вам не треба підходити до комп’ютера і брати в руки мишку. Залишаючись коло дошки, ви не втрачаєте контакт з аудиторією.
Структура уроку завжди залишається незмінною. В деяких випадках інтерактивна дошка SMART Board може стати гарним помічником, наприклад, при, так би мовити, індуктивному методі викладання, коли учні приходять до тих або інших висновків, сортуючи отриману інформацію.
Вчитель може по-різному класифікувати матеріал, використовуючи різні можливості дошки: переміщати об'єкти, працювати з кольорами, - при цьому, залучаючи до процесу учнів, які потім можуть самостійно працювати в невеликих групах. Іноді можна знову звертати увагу учнів на дошку, щоб вони поділилися своїми думками й обговорили їх перед тим, як продовжити роботу.
Але важливо розуміти, що ефективність роботи з дошкою багато в чому залежить від самого викладача та від того, як він застосовує ті або інші її можливості.
Отже, інтерактивна дошка:
– мотивує і стимулює пізнавальну активність учнів;
– дозволяє значно розширити й більш творчо підходити до надання інформації для учнів, таким чином збільшуючи динамічність практично будь-якого уроку;    
– сприяє доцільній організації колективної роботи учнів на уроці, а крім того, розвитку соціально важливих рис особистості;
– зумовлює розуміння учнями складних ідей завдяки зрозумілішому, ефективнішому й динамічнішому поданню матеріалу.
У школи немає іншого вибору, окрім як адаптація її до інформаційного століття. Основною метою цієї адаптації є необ­хідність навчити обробляти інформа­цію, розв'язувати завдання, спілкуватися з людьми й розуміти суть змін, необхідних суспільству.

 Інтерактивні завдання:
1. Anagram – створення анаграм. Можливість додавання підказок як у текстовому вигляді так і зображенням. Переміщуйте літери щоб скласти правильну відповідь.
2. Category sort – сортування слів у колонки. 16 слів можуть бути розділені на 2 або 3 колонок.
3. Category sort (image) – сортування зображень у колонки. 16 зображень можуть бути розділені на 2 або 3 колонок.
4. Hot spots – позначення точок/місць. Ви можете позначити точки на світовій карті, на тілі людини, системі координат, або створити своє власне завдання позначивши точки на зображенні що Ви самі обрали та завантажили.
5. Image arrange – порядок зображень. До 15ти зображень які треба розмістити у відповідному порядку.
6. Image match – Позначити зображення. Створіть від двох до п’яти зображень та позначте їх. Виконуючи завдання учням потрібно буде перетягнути правильну назву у відповідне вікно біля зображення якому відповідає назва.
7. Image select – створіть від 3 до 18 зображень та позначте їх. Після натиснення на кнопку «ОК» інтерактивне завдання автоматично почне демонструвати зображення у вільному порядку. Після натиснення на зображення воно зупиніться і у Вас буде 3 варіанти відповіді, одна з яких вірна.
8. Keyword match – Завдання що може стати у нагоді для демонстрації значення слова. 2 колонки, у першій саме слово, у другій – його значення, учню треба перетягнути слово у відповідне місце в таблиці.
9. Multiple choice – Стандартне тестове запитання з можливістю обрати з 4 варіантів одну вірну відповідь.
10. Note reveal – п’ять рядків у яких Ви можете написати підказки, або короткі вправи і по черзі, або у вільному порядку їх відкривати.
11. Pairs – Завдання для розвитку пам’яті, створіть від двох до дванадцяти пар зображень які Ви оберете самі.
12. Sentence arrangement – Напишіть до 8 речень, та дайте завдання учням розмістити речення у правильному порядку.
13. Tiles – у Вас є можливість додати зображення, об’єкти, текст до фрейму та натисканням на плитку зробити її невидимою, або навпаки, показати прихований контент.











Комментариев нет:

Отправить комментарий